Remedial Teaching Kinderspel – Oosterbeek

Wat anderen over mij zeggen

lezen

november ’23

Onze dochter kwam in groep 7 met een achterstand op rekenen en spelling bij Meino. Hierdoor had ze op school een behoorlijke weerstand opgebouwd tegen deze vakken. Meino had vrij snel door waar de hiaten zaten en is hier met onze dochter mee aan de slag gegaan. Onze dochter (en wij) merkten snel resultaat. Inmiddels zijn de achterstanden weggewerkt en maakt ze het school- en huiswerk zonder frustratie. Ze ging elke week met plezier naar Meino en raakte ook zelfverzekerder op gebied van rekenen en spelling. We zijn heel tevreden over de begeleiding!
Esther Wensink

 

jan ’23

Mede door de lockdowns heeft onze zoon een achterstand opgelopen op het gebied van spelling en lezen (op tempo). Dankzij de speelse en aandachtige aanpak van Meino heeft hij die achterstand ingelopen. Hij leest nu met veel meer plezier en heeft vertrouwen en motivatie gekregen in taal en in zichzelf.
Harmke Hendrixen

 

januari ’21

Onze zoon kwam met een flinke leerachterstand bij Meino Doornbos terecht. Gedurende 9 maanden heeft hij deze achterstand grotendeels ingehaald, mede dankzij de uitstekende begeleiding van Meino. Meino heeft door geduld, veel oog voor ons kind en diverse en passende leertechnieken het leren weer leuk gemaakt voor onze zoon.

Marjolein

 

januari ’20

“Meino heeft ervoor gezorgd dat onze dochter Suus meer zelfvertrouwen kreeg en dat haar achterstand voor rekenen in een half jaar tijd verdwenen was.

Ze weet een prettige, laagdrempelige sfeer te creeren waarbij duidelijkheid en humor belangrijk zijn. Haar grondige, professionele manier van werken zorgde ervoor dat Suus gezien werd en dat Meino al snel door had wat Suus nodig had. Meino kijkt naar het hele kind, wisselt hard werken af met een bewegingspauze en zorgde ervoor dat Suus telkens met een prettig gevoel naar huis kwam. Kortom, goede, prettige begeleiding die ervoor heeft gezorgd dat Suus met veel meer zelfvertrouwen haar sommen maakt. Bedankt daarvoor!”

Jeroen en Anneke

 

juli 2019

Meino heeft voor onze zoon in groep 7 en 8 echt het verschil gemaakt. Ze hielp hem afwisselend met rekenen, begrijpend lezen en spelling. Het was voor ons als ouders enorm fijn dat ze vanaf het begin heel duidelijk was over de mogelijkheden die ze zag. En vooral over hoe hij met een helder en realistisch plan zijn vaardigheden op niveau kon krijgen. Meino ging uit van het leerpotentieel van ons kind en was op zoek naar de manier om dat het beste aan te boren. Daarmee richtte de begeleiding zich niet alleen op ontwikkeling in het eigen maken van de stof, maar ook op het inslijpen van methodes die bij onze zoon passen. Voor onze zoon is leren eerder bij- dan hoofdzaak, maar hij ging altijd met veel plezier naar Meino toe. En belangrijker: hij kwam met een goed gemoed terug. Hij heeft door het werken met Meino zoveel meer gekregen dan inhoudelijke begeleiding. Ze enthousiasmeerde en structureerde vanuit rust en vertrouwen in onze zoon. Die rust en het vertrouwen zijn nu ook terug te vinden in hoe hij met het schoolwerk omgaat.

Mariëlle

 

juli 2017

Wat fijn toch om als ouder te merken dat je kind, van een aversie tegen lezen, begeleid wordt naar een ‘lezen is ok’. En dat met geduld, focus op hetgeen er werkelijk toe doet en compassie. De aanpak van Meino getuigt van diversiteit en creativiteit. Ze sluit echt aan op de leerstijl van je kind. Dank daarvoor!

Afra Schippers

 

december 2015

Omdat onze dochter groep 3 t/m 7 op internationale scholen (een Amerikaanse en Britse school) heeft doorlopen, bleek ze, bij terugkeer in groep 8 van haar oude, Nederlandse school, een behoorlijke achterstand te hebben opgelopen in de Nederlandse taal en rekenen. Juist omdat rekenen tegenwoordig in de vorm van zgn. redactiesommen (dus begrijpend (Nederlands) lezen) wordt gegeven, was het voor haar zo ontzettend moeilijk om te begrijpen wat er van haar gevraagd werd om tot een juist antwoord te komen. Wij hebben daarom ondersteuning gevraagd van RT-praktijk Kinderspel. Meino heeft onze dochter niet alleen geholpen met haar rekenvaardigheid i.c.m. begrijpend lezen, maar haar ook zelfvertrouwen gegeven en haar laten realiseren dat ze er mag zijn en absoluut geen dom meisje is. Meino straalt rust uit, neemt de tijd voor haar (en ons)  en doseert de hoeveelheid stof precies op de juiste wijze.

Nu onze dochter op het voortgezet onderwijs zit, zien we nog meer wat de inspanningen van Meino met haar hebben gedaan; Een heerlijk blij en zelfverzekerd kind, dat afgelopen week met een stralend gezicht kwam vertellen dat ze een 9 voor haar favoriete vak wiskunde had gehaald! 

Jos en Gabrielle

——————————————————————–

Lieve Meino,

Ik wil je heel erg bedanken voor alles wat je voor me hebt gedaan. Naar school gaan is nu een stuk makkelijker door jou. Kinderen vinden me nu niet meer dom en ik vind rekenen en wiskunde de leukste vakken die er zijn. Ook Nederlands gaat nu veel beter. Je lieve complimentenboekje met kaartjes heb ik nog steeds en lees het af en toe nog wel eens door. Ik hoop dat je nog heel veel kinderen zo goed kunt helpen! 

Liefs van Suus

juni 2015

Meino is een ervaren en betrokken remedial teacher en boven alles enthousiast! . Mijn zoon was dol op haar ondanks hij het lezen niet leuk vindt.
Een echte aanrader, deze praktijk.

Chantal Smidt

juni  2015

“Meino heeft weer rust in het leven van ons en onze dochter gebracht….

 Toen het lezen van Cathalijne halverwege groep 5 stagneerde wist ik mij eigenlijk geen raad. Op school vond ik onvoldoende gehoor en kreeg ik niet de indruk dat mijn zorgen serieus werden genomen. Op advies van een vriendin heb ik  Meino gebeld. Er ging een wereld voor mij en mijn kind open. Cathalijne kon meer dan ik dacht, begreep meer dan ik dacht en ik kreeg weer hoop. Een traject van 12 weken met een duidelijk doel voor ogen heeft Cathalijne doen opleven. De zin in het lezen en het vertrouwen dat ze het kon, kwamen langzaam terug. Waar ze eerder niet wilde lezen, heeft ze de informatieve teksten van Meino nooit met tegenzin gelezen. Het waren teksten die op haar lijf waren geschreven.

Nu pakt ze uit zichzelf een boek waaruit ze graag samen met mij in leest. Ook voor andere iets oplezen levert geen problemen meer op.

 Dit was mij zelf nooit gelukt. Omdat je zelf ook moeder bent, begreep je ook mijn kant van het verhaal en heb je mij geholpen met bepaalde situaties om te gaan. Cathalijne heeft de rust in het lezen (terug)gevonden en kan een frisse start in groep 6 maken! Dank voor je goede zorgen, je hulp en je luisterend oor!

 Volgens Cathalijne is Meino: ‘leuk en lief’. ‘Ik ga graag naar Meino toe en ze heeft mij heel veel geleerd’ zijn de woorden van Cathalijne.”

Karin Braam